Obsługa klienta obok dobrej oferty jest bardzo kluczowa dla powodzenia naszego biznesu. Związku z tym należy kłaść nacisk, aby była ona na najwyższym poziomie. W tym celu należy skorzystać z oferty szkoleń, które omawiają tematykę profesjonalnej obsługi klienta.
Kto powinien skorzystać z szkolenia odnośnie profesjonalnej obsługi klienta?
Szkolenie odnośnie obsługi klienta powinien odbyć właściciel biznesu oraz osoby, które pracują lub będą pracować w obsłudze klienta. Wiedza wyniesiona z szkolenia pozwoli m.in. na skuteczne radze sobie w trudnych sytuacjach. Szkolenie pozwoli na uniknięcie błędów w obsłudze klienta, nabycie umiejętności budowania relacji z klientem, zbudowanie pewności siebie, nabycie umiejętności pozwalających na radzenie sobie z negatywnymi emocjami oraz właściwego wypowiadania się, aby klient wszystko zrozumiał.
Jaki zakres tematyczny obowiązuje na szkoleniach odnośnie profesjonalnej obsługi klienta?
Szkolenie profesjonalnej obsługi klienta obejmuje następujące zakres:
- jakość i standardy obsługi klienta
- jak poprzez obsługę klienta uzyskać przewagę nad konkurencją
- jak poprzez obsługę klienta budować wizerunek firmy
- jak budować relację z klientem
- jak rozmawiać z klientem trudnym
- jak stawiać granicę przy obsłudze klienta przy zachowaniu szacunku dla klienta
- jak sprawnie wykonywać powierzone zadania
- jak komunikować się z klientem poprzez wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji
- jak prowadzić skutecznie negocjacje sprzedażowe
- jak rozmawiać z klientem, który zgłasza reklamację
- jak reagować na krytykę ze strony klienta
Pamiętajmy, że nie zawsze wszystkie powyższe elementy zostaną omówione w ramach jednego szkolenia. Obecnie na rynku szkolenia dotyczące obsługi klienta są podzielone na kilka szkoleń. Jeżeli mamy ofertę szkolenia, gdzie wszystkie elementy są omawiane w ramach jednego szkolenia to nie należy korzystać z oferty takiego szkolenia. Nie należy wybierać oferty szkoleniowej, która omawia wszystko, ale w sposób ogólny. Profesjonalna obsługa klienta jest możliwa wtedy, jeżeli znamy wszystko odnośnie tego obszaru działalności.
Jak wybrać dobrze szkolenie?
Profesjonalnie zorganizowanie szkolenie sprawi, że my oraz nasi pracownicy będą bardzo dobrze przygotowani do realizacji zadań z zakresu obsługi klienta. Wybierając szkolenie należy mieć na uwadze następujące elementy:
- doświadczenie firmy szkoleniowej
- doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie
- zakres tematyczny szkolenia
- okres trwania szkolenia
- koszt szkolenia
Najlepiej jest korzystać z ofert szkoleniowych, które oferują dużo zajęć praktycznych. Wynika to z tego, że obsługę klienta należy ćwiczyć, a nie poznawać teoretycznie.
TOP 3 firmy organizujące profesjonalne szkolenia z obsługi klienta:
Maciołek & Wspólnicy Sp. z o. o.
Adres: ul. Św. Filipa 23/4 31-150 Kraków
NIP: 6793095813
REGON: 122960576
Telefon: +48 608 667 938
E-mail: [email protected]
Berndson Szkolenia
Adres: ul. Dobrego Pasterza 104, 31-416 Kraków
Telefon: +48 735 140 030
E-mail: [email protected]
Avenhansen Szkolenia
Adres: ul. Podłącze 31, 30-218 Kraków
Telefon: +48 12 399 41 92
E-mail: [email protected]