Jak wybrać skuteczne szkolenie sprzedażowe – Poradnik handlowca
Blog

Jak wybrać skuteczne szkolenie sprzedażowe – Poradnik handlowca

Menadżerowie sprzedaży zasadniczo mają dwie opcje. Jedną z nich jest ignorowanie zmian na rynku i dalsze stosowanie obecnego podejścia. Jednak dla większości organizacji sprzedażowych, status quo jest wrogiem. Inną opcją jest zaakceptowanie zmian jako strategii pozwalającej wyprzedzić zmieniające się środowisko sprzedaży. Oznacza to bycie aktywną stroną w ciągłym rozwoju naszej organizacji sprzedaży.

Dlaczego warto sprawdzić różne oferty szkoleń?

Wybór metodyki sprzedaży jest ryzykowny, ponieważ koszt popełniania błędu jest olbrzymi, począwszy od tego, że szkolenie sprzedażowe nie jest tanie. Nie mówiąc o kosztach samego szkolenia. Oprócz opłat pobieranych za kurs szkoleniowy, musimy również uwzględnić koszt, związany z delegacją pracowników. Wybór odpowiedniego programu treningowego jest kolejnym wyzwaniem. Zawartość kursu powinna spełniać nasze oczekiwania i być dobrze przejęta przez naszych sprzedawców.

Jaki problem próbujemy rozwiązać?

Rodzaj szkolenia sprzedażowego, który chcemy wybrać, powinien być dostosowany do konkretnego problemu. Czasami menadżerowie starają się poprawić efektywność organizacyjną zespołu. Zasadniczo chcą wtedy zdefiniować i wdrożyć skuteczny proces sprzedaży w firmie. Dzięki temu nastąpi większe poczucie struktury i spójności w zakresie kwalifikowania szans  i wykorzystywania zasobów sprzedaży. Wtedy warto wybrać szkolenie sprzedażowe, które pomoże skonstruować taki plan. Bardzo ważny jest bowiem jasno zdefiniowany proces sprzedaży, aby zespół miał dość jasny obraz tego, co ma osiągnąć. Jest to z pewnością lepsze niż przypadkowe podejście w naszej organizacji sprzedaży.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Bardzo ważne jest, aby osoba, która ma prowadzić takiego szkolenie, umiała motywować do pracy. Musimy wybrać trenera sprzedaży, który został odpowiednio przeszkolony. Powinien podczas szkolenia umiejętnie łączyć teorię z praktyką. Powinniśmy się też skupić na tym, aby program szkoleniowy był łatwy do wdrożenia i nauczenia i zapewniał zarówno krótkoterminowe, jak i długoterminowe korzyści. Możemy wybierać spośród szkoleń otwartych i zamkniętych. Szkolenia otwarte odbywają się w formie eventów lub seminariów, w których uczestniczy szkoleniowiec i publiczność. Mogą mieć one charakter motywacyjny lub obejmować ogólny system sprzedaży, ukierunkowany na poprawę przychodów. Prezentacja może być świetnym narzędziem motywacyjnym dla handlowców transakcyjnych. Z kolei prywatne szkolenia sprzedażowe są znacznie bardziej szczegółowe. Nasz zespół otrzyma osobiste instrukcje, dotyczące umiejętności sprzedaży i metodologii, odpowiednich dla naszej branży. Szkolenie prywatne jest dobrym pomysłem, jeśli potrzebne jest długoterminowe doskonalenie.

3 najlepsze firmy szkoleniowe organizujące szkolenia sprzedażowe:

GenWhy
Adres: ul. Św. Filipa 23/4, Kraków
Telefon: +48 608 667 938
E-mail: [email protected]

Grupa Kreatywna
Adres: ul. Koszykowa 15a/5, Katowice
Telefon: +48 516 129 149
E-mail: [email protected]

MDDP Akademia Biznesu
Adres: Aleja Jana Pawła II 25, Warszawa
Telefon: 22 208 28 45
E-mail: [email protected]