Najkrócej rzecz ujmując, artykuł sponsorowany jest rodzajem sprytnej reklamy, niekoniecznie wciśniętej czytelnikowi wprost. Jest to bardziej sposób zasugerowania pewnych rozwiązań czy produktów w odniesieniu do czasem bardzo odległych czy nawet abstrakcyjnych zagadnień. Pisanie artykułów sponsorowanych najczęściej jest zlecane agencjom reklamowym lub bezpośrednio copywriterom, a ceny są zbliżone do tych uzyskiwanych z tradycyjnych reklam. Zamieszczane są głównie na stronach internetowych oraz blogach firmowych czy krypto-firmowych.
Co powinno znaleźć się w artykule sponsorowanym?
W tekście powinny znajdować się przede wszystkim wartościowe informacje, które są w stanie zainteresować czytelnika i podsunąć mu gotowe rozwiązanie, jakiego dotychczas prawdopodobnie w ogóle nie brał pod uwagę. Ważne jednak, żeby artykuły sponsorowane nie były pisane górnolotnie czy z perspektywy eksperta, co więcej, aby nie były nasączone profesjonalnymi, branżowymi określeniami. Mają to być artykuły napisane przez zwykłych użytkowników dla innych osób, również niekoniecznie znających się na temacie. To jednak nie oznacza, że można lekceważyć znajomość opisywanego i promowanego produktu – zgłębienie wiedzy na jego temat przed pisaniem to absolutna konieczność.
Promowanie bez narzucania zdania
Chociaż tego typu artykuły powstają głównie z myślą o zwiększeniu sprzedaży i zainteresowania klientów, sam artykuł powinien być napisany względnie obiektywnie. Powinien również pozostawiać drzwi dla samego czytelnika i oceny jego faktycznych potrzeb. Napisanie takiego tekstu jest naprawdę trudne – wymaga z jednej strony rzetelności i obiektywizmu, z drugiej jest oczywistą forma reklamy, wymagającą zdecydowanego wyodrębnienia w prasie czy na stronach internetowych.
Poprawność jest najważniejsza
W testach tego typu niedopuszczalne są błędy językowe, ortograficzne, stylistyczne czy związane z kompozycją wypowiedzi. Piszący musi więc być obeznany z językiem, którym się posługuje, nie może wykazywać się niechlujstwem językowym.
Artykuł sponsorowany musi również być zwyczajnie ciekawy. To w zasadzie podstawa, bo jedynie w taki sposób można zyskać zainteresowanie czytelnika. Nie może być również nachalny, ponieważ nie jest działającym wprost narzędziem marketingowym, ale mający dać mimo wszystko pożądane efekty. Zlecenia tego typu najczęściej wędrują do profesjonalnych copywriterów czy agencji reklamowych, mających podstawy pisania artykułów sponsorowanych opanowane do perfekcji.
Więcej o artykułach sponsorowanych dowiesz się ze strony: http://artykulysponsorowane.net.pl/