5 książek, które musi przeczytać menedżer restauracji
Blog

5 książek, które musi przeczytać menedżer restauracji

Prowadzenie restauracji to nie lada sztuka. Od dobrego menadżera restauracji wymaga się wiedzy, doświadczenia, charyzmy, doskonałej organizacji, umiejętności zarządzania zespołem i wielu innych. Dobrze prosperująca restauracja musi przyciągać gości nie tylko fantastycznym jedzeniem, ale i domowym klimatem, przyjazną atmosferą, ciekawymi eventami. By w restauracji wszystko było na swoim miejscu, potrzebny jest menadżer z prawdziwego zdarzenia. Jak się nim stać? Co zrobić, by nauczyć się trudnej sztuki zarządzania lokalem gastronomicznym? Wybraliśmy 5 pozycji książkowych, które najlepiej odpowiedzą na te pytania. Wszystkie proponowane przez nas pozycje możecie nabyć w internetowym antykwariacie online.

„Zarządzanie personelem w praktyce”

Suchar, „Zarządzanie personelem w praktyce” – książka porusza takie zagadnienia jak – skuteczna rekrutacja pracowników, rozwiązywanie konfliktów, motywowanie pracowników. Opisuje zadania, z jakimi każdego dnia menadżer restauracji będzie musiał się mierzyć w swojej pracy. Książka ta stanowi ponadto zbiór różnorakich kwestionariuszy, czy scenariuszy rozmów, które okażą się przydatne w wielu sytuacjach. Książka jest napisana przystępnym, zachęcającym językiem, dzięki czemu po jej lekturze mamy ochotę świeżo nabyte wiadomości od razu wcielić w życie.

„Sukces w relacjach międzyludzkich”

Alex W. Barszczewski, „Sukces w relacjach międzyludzkich – niezwykła książka cenionego w całej Europie coacha, szkoleniowca menadżerów, który przeszedł długą drogę, by w końcu osiągnąć sukces w dziedzinie, będącej jego pasją. Autor przekonuje, że sukces zawodowy na szczeblu menadżerskim w znacznej mierze zależy od umiejętnego prowadzenia relacji międzyludzkich. Warto o tym pamiętać, bo menadżer restauracji to nie tylko sprawny zarządca, ale przede wszystkim kierownik, przyjaciel, przewodnik, który potrafi porwać swój zespół zapałem, zainspirować chęcią do pracy, oczarować podejściem do klienta.

„Marketing w gastronomii”

Sala, „Marketing w gastronomii” – to najpopularniejsza pozycja traktująca o marketingu w gastronomii. Warto, by każdy menadżer restauracji miał ją w swojej biblioteczce. Autor zawarł w książce dużo ogólnych informacji marketingowych, ale znalazło się w niej też miejsce na bardzo konkretne zagadnienia, które zainteresują każdego menadżera restauracji. Są to na przykład: strategia produktu w gastronomii, dystrybucja usług gastronomicznych, kształtowanie się cen, czy też promocja usług.

„Ugotuj swój biznes”

Hofstetter, „Ugotuj swój biznes” – bardzo inspirująca pozycja. Od wyżej polecanych książek różni się tym, że nie jest typowym poradnikiem, a raczej zbiorem opowieści faktycznych osób, które zdecydowały się w pewnym momencie życia na otwarcie restauracji. Opowiadają o swoich zmaganiach, małych porażkach i krętej drodze do sukcesu. Odpowiada na wiele praktycznych pytań i rozwiązuje problemy, zanim te zdążą się pojawić. Opowiada o formalnościach urzędowych, o zamawianiu produktów, szukaniu dostawców, organizacji lokalu i wiele innych. Z pewnością zainteresuje każdego menadżera restauracji.

„Restauracja Babylon”

Edward – Jones, „Restauracja Babylon” – doskonała książka, nie jest poradnikiem, ale w inspirujący sposób odpowiada na wiele pytań związanych z prowadzeniem restauracji. Autorka książki przy jej pisaniu konsultowała się z anonimowym właścicielem doskonale prosperującej restauracji. Przyjemna pozycja dla menadżera restauracji, którą z przyjemnością czyta się przed snem. Książka jest napisana lekkim, przyjaznym w odbiorze językiem i nie zawiera stricte poradnikowych zaleceń, jest raczej żywą opowieścią o fascynującym świecie restauracji. Po jej lekturze ma się ochotę wskoczyć w ten świat z rozpędu. Świetny pomysł na prezent dla początkującego menadżera restauracji.